Aktualności

Nowy obowiązek dla instytucji publicznych – zgłaszanie ofert pracy do systemu ePraca

Od 1 czerwca 2025 r. instytucje publiczne mają obowiązek zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca.

Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 ustawy o Rynku pracy i służbach zatrudnienia, obowiązek ten obejmuje wszystkie podmioty wskazane w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), w tym:

- Organy władzy publicznej
- Samorządy gospodarcze i zawodowe
- Podmioty reprezentujące Skarb Państwa
- Państwowe i samorządowe osoby prawne
- Jednostki organizacyjne administracji publicznej

W ramach nowych zasad:

  • wymagane jest założenie konta pracodawcy w systemie ePraca,
  • należy zgłosić ofertę pracy online, z możliwością wskazania konkretnego urzędu pracy prowadzącego ofertę,
  • z systemu mogą korzystać również podmioty realizujące zadania zlecone przez instytucje publiczne.

Gdzie zgłaszać oferty:
Poprzez formularz elektroniczny dostępny na portalu praca.gov.pl

Cel zmian:
- zwiększenie przejrzystości rynku pracy
- łatwiejszy dostęp obywateli do ofert zatrudnienia
- sprawniejsze i bardziej dostępne rekrutacje w sektorze publicznym.

Dodatkowe informacje:
Powiatowy Urząd Pracy w Przysusze, ul. Szkolna 7,
pokój nr 6 i 7 lub pod numerem telefonu (48)6752788 wew. 36 i 42
Informacje o publikacji dokumentu