Od 1 czerwca 2025 r. instytucje publiczne mają obowiązek zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca.
Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 ustawy o Rynku pracy i służbach zatrudnienia, obowiązek ten obejmuje wszystkie podmioty wskazane w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), w tym:
- Organy władzy publicznej
- Samorządy gospodarcze i zawodowe
- Podmioty reprezentujące Skarb Państwa
- Państwowe i samorządowe osoby prawne
- Jednostki organizacyjne administracji publicznej
W ramach nowych zasad:
- wymagane jest założenie konta pracodawcy w systemie ePraca,
- należy zgłosić ofertę pracy online, z możliwością wskazania konkretnego urzędu pracy prowadzącego ofertę,
- z systemu mogą korzystać również podmioty realizujące zadania zlecone przez instytucje publiczne.
Gdzie zgłaszać oferty:
Poprzez formularz elektroniczny dostępny na portalu praca.gov.pl
Cel zmian:
- zwiększenie przejrzystości rynku pracy
- łatwiejszy dostęp obywateli do ofert zatrudnienia
- sprawniejsze i bardziej dostępne rekrutacje w sektorze publicznym.
Powiatowy Urząd Pracy w Przysusze, ul. Szkolna 7,